Predložene izmene Zakona o bezbednosti saobraćaja omogućiće snižavanje starosne granice za profesionalne vozače, što je u skladu i sa direktivama i praksom Evropske unije.
Novim propisima najviše su zadovoljni u sektoru drumskog transporta koji već godinama zagovaraju primenu evropskih standarda u ovoj oblasti jer se već suočavaju s posledicama manjka profesionalnih vozača.
Predložene izmene Zakona o bezbednosti sabraćaja u interesu su domaće privrede jer omogućavaju obezbeđivanje ključnih resursa za sektor transporta, kaže direktor Srbijatransporta Goran Aleksić.
On napominje da je snižavanje starosne granice za profesionalne vozače veoma važno jer je trenutno u domaćem transportu preko 30 odsto vozača starije od 50 godina, a među njima je i veliki broj penzionera. Prema njegovim rečima, ove izmene propisa značajne su i zbog usklađivanja sa standardima Evropske unije.
Aleksić ukazuje da se domaća privreda već suočava s problemima u pogledu održivosti i funkcionalnosti drumskog transporta. Poručuje da zbog toga država treba da subvencioniše obuku svim mladim ljudima do 30 godina koji žele da budu profesionalni vozači, jer je to korisno za celu privredu.
Direktor Srbijatransporta upozorava da Srbiji već svakodnevno nedostaje veliki broj profesionalnih vozača. A taj problem, kako kaže, još više je izražen kad su u pitanju vozači autobusa nego vozači teretnih vozila, zbog čega posledice ne trpe samo poslodavci, nego i građani usled sve lošijeg kvaliteta javnog prevoza.